אוחנה למנדלבליט: בוחן מינוי מועמד מחוץ לפרקליטות

איתי גדסי 1 Comment on אוחנה למנדלבליט: בוחן מינוי מועמד מחוץ לפרקליטות

במכתב שמשגר הבוקר ליועמ"ש מודיע ‏שר המשפטים אמיר אוחנה למנדלבליט כי הוא בוחן גם מינוי מועמד מתאים מחוץ לפרקליטות לתפקיד מ"מ לפרקליט המדינה: "שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב עוד מעט בעיניך" כתב אוחנה בעקיצה

שר המשפטים אמיר אוחנה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
22:05
30.04.24
אבי מימרן No Comments on ח"כ מילביצקי חושף: "ח"כי הליכוד לא מעודכנים בכלום"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המתיחות בין שר המשפטים ליועמ"ש סביב מינוי מ"מ לתפקיד פרקליט המדינה – נמשכת.

לאחר ‏ויתורה של עו"ד אורלי בן ארי על התפקיד עקב הסערה שעורר מינויה והתעקשותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי על השר אוחנה למנות את מועמדו עו"ד שלמה למברגר, הבוקר (שני) במכתב ששלח שר המשפטים אמיר אוחנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – מודיע אוחנה כי הוא בוחן גם אפשרות למינוי מועמד מתאים מחוץ לפרקליטות.

בפתח מכתבו כותב השר אוחנה ליועמ"ש מנדלבליט בעקיצה: "שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב עוד מעט בעיניך".

בהמשך המכתב כותב אוחנה: "אשמח לפגוש כל מועמד שתעלה בפניי, על כן אראיין בשמחה את 2 המועמדות הנוספות גם אם אביע תמיהה על כי ביניהן מי שזה עתה זכתה במכרז שעמלתם כה קשה לשכנע את נציב שירות המדינה מדוע הוא נחוץ עד מאוד – המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים".

"כיצד יתנהלו העניינים הכלכליים בפרקליטות המדינה ביעילות כאשר המשרה החשובה והנחוצה תיוותר לא מאוישת", תוהה אוחנה, אך מוסיף כי "בכל אופן אשמע גם אותה בלב פתוח ובנפש חפצה".

להשקפתי", כותב השר, "גם אם היא מחמירה הרבה מעבר להוראות חוק המינויים המחייב שהמינוי יוטל על עובד מדינה, מינוי של כל בעל תפקיד בכיר בפרקליטות מצוי בתחום הסבירות, ועל כן אזמין לראיונות מועמדים נוספים העונים לתבחין זה".

לסיום כותב השר אוחנה בנימה חיובית: "תקוותי היא כי שנינו רואים לנגד עינינו את חיזוק אמון הציבור בפרקליטות כיעד חשוב מאוד בעת הזו ועל כן ננהל את ההליך ברצינות המתחייבת".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כל הכבוד לך השר אוחנה הגיע הזמן להעמיד את הפושעים במקום אין לתת להם כבוד ולא מקום להתערב בסדר של ניהול המדינה הוא רק יועץ הוא רק יועץ כל כך פשוט להבין את משמעות המילה